تئاتر ملی ما از رهگذر عدالت فرهنگی به روزهای اوج خود بازگشته است
محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به بهانه برگزاری موفق جشنواره تئاتر فجر چهلودوم در صفحه شخصی فضای مجازی خود نوشت تئاتر ملی ما از رهگذر عدالت فرهنگی به روزهای اوج خود بازگشته است.
به گزارش ایران تئاتر، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه هشتم بهمن 1402، به تماشای نمایش «ثقهالااسلام» به کارگردانی امیر حجازی نشست که در قالب اجراهای چهلودومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر به صحنه رفته بود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به بهانه برگزاری موفق جشنواره تئاتر فجر چهلودوم و اجرایی که شبگذشته در تماشاخانه سنگلج به تماشا نشست، توییتی را منتشر کرد.
در توییت محمدمهدی اسماعیلی آمده است:
«خاک ایران، زادگاه مبارزانی است که هر برگ زندگی آنها برای همه دورانها درسهای بزرگی دارد؛ مبارزانی چون شهید ثقةالاسلام، عالم آزادیخواه آذربایجان که امروز بخشی از زندگی او در جشنواره تئاتر فجر روی صحنه رفت. تئاتر ملی ما از رهگذر عدالت فرهنگی به روزهای اوج خود بازگشته است.»
چهلودومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر با ریاست کاظم نظری و دبیری مهدی حامدسقایان، از ۲۷ دی تا ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ در تهران در حال برگزاری است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به چهلودومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر، نوشت: «این رویداد میتواند گسترۀ معنایی شایسته و محتواهای ارزنده را در گونههای مختلف نمایشی به چشم و دل مشتاقان فرهنگ و هنر ایران اسلامی ارائه دهد.»
یوسف دادجو، کارگردان نمایش «هزار و320»، که در بخش مسابقه تئاتر ایران چهلودومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر روی صحنه رفت، این اثر نمایشی را روایت عشق به وطن، شجاعت و جانفشانی ابوالفضل مجرد فراقی و همرزمانش در مقابل قشون روس دانست.
کارگردان نمایش «خودپرواز» قشر توانخواه جامعه را که شامل نابینایان نیز میشود، دارای مشکلات فراوانی دانست و معتقد است این مشکلات باعث میشود تا برخی از این عزیزان به جای مشارکت در فعالیتهای اجتماعی، به انزوا کشیده شوند. او موضوع عدم مناسبسازی بانکی و خودپرداز ...
جلسه دهم نقد آثار صحنهای چهلودومین جشنواره تئاتر فجر، یازدهم بهمن با حضور منتقدان، هنرمندان و علاقهمندان برگزار شد و مطابق روال این نشستها، سه نمایش مورد تحلیل قرار گرفتند.
سوران حسینی، کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر فجر با اشاره به اینکه در تئاتر خیابانی، تکرارها زیاد شده است و این تکرار، مخاطب را از پذیرش تغییرات بازمیدارد، میگوید در «نقطه سر خط» تلاش کردیم با استفاده از شیوههای نوین، کاری تازه و درخور مخاطب ارائه دهیم.
فاطمه فخری، رئیس گروه هنر سازمان بهزیستی کشور، دبیر بخش فراگیر چهلودومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر، برنامه این بخش را تسهیلکننده سیر رسیدن افراد معلول از ناتوانی به توانمندی معرفی میکند و هدف نهایی این بخش را رسیدن همزمان فرد توانیاب و مخاطب به نگاهی نو از ...